Friday, December 28, 2007

بزرگترین عید ایرانیها کدام است؟

در میان دوستانی زندگی می کنم که در بین آنان هم افراد مذهبی یافت می شود، هم بچه روحانی و هم افراد نه چندان معتقد
.
تا جائی هم که می دانم بیشتر از 90 درصد دوستانم هم شیعه زاده هستند. به اعتقاداتشان کاری ندارم اما این افراد طبق آمار رسمی جزء آن 90 و خورده ای درصدی قرار می گیرند که مسلمان شیعه محسوب می شوند.
امروز از اکثر دوستانی که می شناختم می پرسیدم که بزرگترین عید تو کدام است؟ جالب آنکه اکثریت قریب به اتفاق آنها عید نوروز را بزرگترین و اصلی ترین عید خود می دانند.
حتی یکی از دوستان می گفت که چرا از عید قربان و فطر در قرآن به نحوی اسمی بمیان آمده اما از غدیر به عنوان عید در آیات قرآن هیچ اثری نیست!؟
کسی هم که این رو می گفت یک شیعه زاده بود که پدرش هم توی حوزه علمیه است. نمازش را نمی خواند اما اعتقادات خودش را دارد.
در تبلیغات رسمی اما عید غدیر بزرگترین عید ایرانیان نامیده می شود.
حتی آنقدر غلو شده است که این روز را نه تنها بزرگترین عید شیعیان، ایرانیان و مسلمانان، بلکه بزرگترین عید ادیان توحیدی جهان هم می دانند. امروز از یک طلبه می پرسیدم که چرا از لفظ غدیر در قرآن اثری نیست؟ می گفت این قرآن آن قرآنی نیست که مصون از تحریف مانده باشد! نمی دانم از چه قرآنی سخن می گوید. تا جائی که می دانم اعتقاد به تحریف قرآن جزء بزرکترین گناهان است.
یک دوست سنی دارم که عید را به من تبریک گفته بود! شاید بخاطر احترام به عقاید دیگران یا شاید هم بخاطر چیز دیگه. ازش پرسیدم حکایت آیه "الیوم اکملت لکم دینکم" چیه؟ جواب جالبی داد. می گفت برو ابتدای آن آیه را بخوان که خداوند در قرآن بسیاری از چیزهایی را که حرام و حلال بوده در ابتدای آن آیه ذکر کرده و بعد هم گفته که " امروز دین شما را برشما تمام کردم". سخن را کوتاه کنم:
به نظر شما بزرگترین عید ایرانیان کدام است؟


















لینک این مطلب در بالاترین: به نظر شما بزرگترین عید ایرانیها کدام است؟

لینکها نمونه: عید غدیرخم، بزرگترین عید ادیان توحیدی جهان!
کامنتهای این لینک را حتما بخوانید: نگاهی نو به غدیر خم

2 comments:

Anonymous said...

سلام. من هم از غلوهایی که درباره ی این موضوع می شود بدم می آید. ولی معرفی علی به عنوان ولی (حالا هر چه می خواهید ولی را ترجمه کنید) از سوی پیامبر دلیل روشنی داشته است. پس از پیامبر به بهانه ی دین بهانه ی تشکیل دیکتاتوری های بزرگی شد. پیش بینی ای این اتفاق برای هرکسی ممکن بود. پس پیامبر توجه را به علی جلب کرد زیرا او مسئول بود تا در آن شرایط به مردم بگوید که حکومت مقدس نیست و از آب دهن بز بی ارزشتر است. او باید به مردم میگفت که اگر خواست آنها نبود هیچ وقت حاکم نمی شد و حکومت چیزی نیست که خدا به کسی بدهد. از نظر شیعه (تا پیش از ابداع ولایت فقیه) این نکته، نکته بود که از آن به نام کمال دین یاد می شد. در ضمن بزرگ ترین چشن ایرانیها نوروز است.

Unknown said...

سلام امام!خوبی دلم برای امام گفتن تنگ شده بود
به خوب ها یک سری میزنی!
شاید هم تو هم از من بدت آمده!اشکالی ندارد!ولی یک سری به ما بزن!البته من که از تو ناراحتم!ولی بازم اشکال ندارد!با اجازه
www.yektarafdarkhatami.blogfa.com